»Kullan─▒c─▒: »┼×ifre: Beni hat─▒rla?


ALLAH:




Yazd─▒:  08 Jun 2017 15:49
ALLAH;




Bismillah her Hayr'─▒n ba┼č─▒d─▒r.




Bir zaman gayet; ak─▒ll─▒, zengin,
g├╝├žl├╝ ve mahir bir ressam,sadece takdir edilmek amac─▒yla bir resim sergisi
a├žm─▒┼č. Fakat sahnenin gerisinde durmu┼č, kendisini konuklara g├Âstermemi┼č.
Konuklara her t├╝rl├╝ ikram─▒ yapm─▒┼č.







Resim sergisini gezen misafirler,
harika eserlere bakm─▒┼člar;ne kadar g├╝zel resimler diyerek aralar─▒nda
konu┼čurlarken, birisi; ressam─▒ g├Âremedi─či i├žin; ┬ôacaba bu harika resimleri kim
yapm─▒┼čt─▒r?┬ö diye bir soru ortaya atm─▒┼č.

Bir kısım insanlar;bu resimler “kendi
kendine┬ö olmu┼čtur demi┼čler.







Bir k─▒s─▒m insanlar; bu resimleri
┬ôtabiat kanunlar─▒n─▒n┬ö yapt─▒─č─▒n─▒ iddia etmi┼čler.

Bir kısım insanlar ise; “tabloyu
meydana getiren materyaller olan boya, f─▒r├ža, ka─č─▒t, kafa kafaya verip
birle┼čerek, bu harika resimleri meydana getirmi┼čtir┬ö demi┼čler.




Bir k─▒s─▒m insanlar ise;harika
eserlerin ve ikramlar─▒n; ┬ôancak ak─▒ll─▒,mahir,g├╝├žl├╝, zengin bir sanatkar
taraf─▒ndan┬ö yap─▒labilece─čini, s├Âyleyip; kendilerine ikramda bulunan,O sanatkar─▒
i├žeriden, alk─▒┼člar ile ├ža─č─▒r─▒p, kendisiyle tan─▒┼čm─▒┼č ve te┼čekk├╝r etmi┼čler.





─░┼čte biz de; bu canl─▒ kainat─▒n, tek;
sanatkarına, yaratıcısına, Rabb”ine, İlah”ına, Musavvir”ine, Bedii”sine,
Malik┬ĺine; Allah diyoruz.




Bir sanatkar─▒n yapt─▒─č─▒ bir eser ile;
Allah┬ö─▒n bir ┼čeyi yaratmas─▒ndaki fark ┼čudur ki; sanatkar; Allah┬ö─▒n yaratt─▒─č─▒
materyalleri kullanarak ancak bir eser yapabilir.

Mesela; bir ressam; boya,f─▒r├ža
vs.materyalleri kullanarak ancak cans─▒z bir insan resmi yapabilmektedir. Allah
ise, bir ba┼čkas─▒na veya ba┼čka bir ┼čeye muhta├ž olmadan ve yine kendisinin
yaratt─▒─č─▒ ve kendi eseri olan zerrecik bir nutfeden;  koca bir insan─▒ in┼čaa etmekte ve canl─▒ ve c├╝z-i
iradesi, akl─▒, ┼čuuru, nefsi, vicdan─▒, ruhu, duygular─▒, duyu organlar─▒, sinir
sistemi vs. olan harika bir eser yaratmaktad─▒r.




Evet evet;pozitif ilimler;” bu kainat
nas─▒l yarat─▒lm─▒┼čt─▒r┬ö sorusunu cevaplamaya ├žal─▒┼č─▒r.Din ise;┬öbu kainat─▒ kim ve ne
i├žin yaratm─▒┼čt─▒r┬ö sorusunu cevaplamaya ├žal─▒┼č─▒r.





***Bir eser,sanatkar─▒n─▒n bir par├žas─▒
olmad─▒─č─▒ gibi; sanatkar da, eserinin bir par├žas─▒ de─čildir.Yani mahlukat,
Allah┬ö─▒n bir par├žas─▒ de─čil, eseridir. Yani vahdet-├╝l v├╝cudu do─čru anlamak
gerektir.Yoksa Allah mahlukat─▒n bir par├žas─▒ olsa idi; cehennemde
cehennemliklerle birlikte; kendi kendini yakmas─▒ gibi akla ve mant─▒─ča ayk─▒r─▒
bir ┼čey olur idi.***







Mesela; bir balona ├╝fleyerek ┼či┼čiren
bir ki┼činin nefesinin; o balonun i├žinde olmas─▒; o ki┼činin balonun,bir par├žas─▒
oldu─čunu g├Âstermedi─či gibi;hem balon da o ki┼čiden farkl─▒ ve ayr─▒ bir ┼čeydir.Hem
Allah;Ferd oldu─čundan,e┼či ve benzeri olmad─▒─č─▒ndan; mahlukat─▒n cinsinden olamaz
ve Allah; yaratt─▒─č─▒ hi├žbir ┼čeye benzemez.



Mesela;bir aynada tezah├╝r eden
g├╝ne┼čin timsaline istinaden; o ayna ben g├╝ne┼čim diyemez. Belki ben g├╝ne┼či
g├Âsteriyorum diyebilir. Hey kendini Nemrut veya Fravun gibi; Allah oldu─čunu
zanneden ahmak; sen kim; Allah kim!Hem senin gibi bir faniyi cehennemden
kurtaracak kim!







Bir esere bak─▒ld─▒─č─▒ zaman; eser
sahibi unutulmamal─▒.Mana-i harfi ile bak─▒lmal─▒. Yani;Ne g├╝zel bir ayna diyerek,
dikkatli ve kem bak─▒p nazar ile aynan─▒n cam─▒n─▒ ve aynan─▒n ustas─▒n─▒n kalbini
k─▒rmamal─▒. ┬ôMa┼čaallah, Fesubhanallah; bu aynan─▒n ustas─▒ ger├žekten harika ve
mahir birisi┬ö diyerek, sanatkar─▒n─▒ da sena ve takdir etmeli, ikramlar─▒ i├žinde
te┼čekk├╝r etmeli.









*Sual:Allah┬ö─▒ kim yaratm─▒┼čt─▒r?



Elcevap:Allah┬ĺ─▒ kimse yaratamaz.
Yarat─▒lan bir ┼čey zaten Allah olamaz.

Evet evet;Allah; e┼či,benzeri,rakibi,
orta─č─▒ olmamal─▒. ├ľl├╝ms├╝z,├Âlmeyen ve ├Âld├╝r├╝lemeyen;Ezeli ve Ebedi yani
ba┼člang─▒c─▒ ve sonu olmayan,kusursuz,varl─▒─č─▒ hi├žbir zaman de─či┼čmeyen,en
├╝st├╝n,tek bir ┼čey olmal─▒ ve hi├žbir┼čeye muhta├ž olmamal─▒d─▒r.



Bir varl─▒k; nas─▒l olur da;ba┼čka bir
varl─▒k taraf─▒ndan yarat─▒lmam─▒┼č, her ┼čeyin tek yarat─▒c─▒s─▒, kendisinden evvel
hi├žbir ┼čeyin olmad─▒─č─▒,k─▒yametten sonra da bir vakit kendisinden sonra hi├žbir
varl─▒─č─▒n olmayaca─č─▒; do─čmam─▒┼č, do─črulmam─▒┼č, zamandan ve mekandan m├╝nezzeh,
├Âlmeyen, varl─▒─č─▒ hi├ž de─či┼čmeyen, ├žok sab─▒rl─▒, ├žok merhametli; bir varl─▒k
olur?Bu Uluhiyyet s─▒rr─▒; bizim i├žin, kapal─▒ bir kap─▒ olsun.



Farzedelim ki; bir saray─▒n a├ž─▒k
doksan dokuz kap─▒s─▒ olsun.Ama bir kap─▒s─▒ kapal─▒ olsun ve saray─▒n sahibi ancak o
kap─▒y─▒ a├žabilsin ve anahtarda sadece O┬önda olsun. D─▒┼čar─▒dan saraya girmeye
├žal─▒┼čan biri,a├ž─▒k kap─▒lar─▒n herhangi birinden i├žeri girebilir.Ama inat edip,
a├ž─▒k kap─▒lardan saraya girmemek ve kapal─▒ kap─▒n─▒n ├Ân├╝nde durmak; o kapal─▒
kap─▒y─▒ a├žamad─▒─č─▒ i├žin, bu saraya girilemez demek, saray sahibini;inkar etmek,
kabul etmemek, red etmek;hi├ž ak─▒l kar─▒ de─čildir.










Bu sefer biz ;o dessas ┼čeytana; aksi
ile kan─▒t y├Ântemi ile;┼ču soruyu soral─▒m.

*Peki,Allah yoksa; bu kainat─▒ kim
yaratm─▒┼čt─▒r? Yani resim sergisindeki harika eserleri kim yapm─▒┼čt─▒r?




Ey ┼čeytan
susuyorsun.Kibrinden,enaniyetinden,inad─▒ndan ve kand─▒rd─▒─č─▒n dostlar─▒na mahcup
olmamak i├žin, Allah┬öt─▒r diyemiyorsun! Cans─▒z bir eserin bile sanatkar─▒ var iken
ve olmas─▒ laz─▒m iken;canl─▒ bir eserin sahibi evleviyetle, haydi haydi vard─▒r.




***Hz.Ali”ye bir gün Allah”a ve
Ahiret g├╝n├╝ne inanmayan birisi gelir ve ┬ôinsanlar ├Âl├╝nce yok olur;Hem Allah ve
Ahiret yoktur┬öder.Hz.Ali;o ki┼čiye;farzedelim senin dedi─čin do─čru olsun, ne sana
nede bana hi├žbir┼čey olmaz, ama ┬öYa; varsa┬ö diye cevap verir.O ki┼či;bu ihtimali
hi├ž d├╝┼č├╝nmemi┼čtim der.***

Evet evet; inanan ki┼či,inanc─▒ndan
dolay─▒ bir ┼čey kaybetmez ama; inanmayan ki┼či; i┼čini ┼čansa b─▒rakm─▒┼č olur ki;bu
da ak─▒l kar─▒ de─čildir.



Hey karde┼č yanl─▒┼č anlama;Allah'a
inanan ki┼či, i┼čini ┼čansa b─▒rakmak istemedi─či i├žin de─čil; bilakis  kalben, aklen,vicdanen teredd├╝ts├╝z ve
kar┼č─▒l─▒ks─▒z tasdik etti─či i├žin inan─▒r.





*Sual:Madem,her ┼čey bir kader
defterinde yaz─▒l─▒ ve her ┼čey ona g├Âre oluyor;o halde insanlardan ni├žin hesap
soruluyor ve ni├žin cehenneme gidiyor?



Elcevap:Evet her ┼čey bir kader
defterinde yaz─▒l─▒ ve her ┼čey ona g├Âre oluyor;ama, kader defterinde yaz─▒l─▒
oldu─ču i├žin o ┼čey olmuyor.



Mesela; Bir insan ne kadar y├╝kse─če
├ž─▒karsa hem g├Âr├╝┼č alan─▒ geni┼čler hem de gelece─či de bir manada g├Ârebilir.Bir
meteoroloji uzman─▒ da uydudan gelen foto─čraflara bakarak bir manada gelece─či
g├Ârebilir.



Meteoroloji uzman─▒, uydudan gelen foto─čraflara
ve bilgilere bakarak, g├Âr├╝yor ki, ├ťlke┬önin bat─▒s─▒ndan ya─čmur bulutlar─▒ geliyor.
Bulutlar─▒n h─▒z─▒n─▒ ve y├Ân├╝n├╝ hesaplayarak,hemen defterine ┼čunlar─▒ yaz─▒yor ┬öyar─▒n
├ťlke bulutlu ve ya─č─▒┼čl─▒ olacak┬ö.

Bulutlar─▒n gelmesine daha bir g├╝n
var.Bir g├╝n sonra, ├ťlke bulutlu ve ya─č─▒┼čl─▒ olsa;




Sual: Acaba meteoroloji uzman─▒ bir
g├╝n ├Ânceden defterine,bu olay─▒ yazd─▒─č─▒ i├žin mi olaylar oluyor?



Yoksa uzman olaylar─▒ uydudan ├Ânceden
├Âng├Ârd├╝ de mi yazd─▒?




Elcevap;Uzman olaylar─▒ uydudan
├Ânceden ├Âng├Ârd├╝ de yazd─▒.

Yani;meteoroloji uzman─▒;├Ânceden
defterine yazd─▒─č─▒ i├žin o olaylar olmamakta;fakat olay─▒ ├Ânceden uydudan,├Âng├Âr├╝p,
├Âyle yazm─▒┼čt─▒r.









Mesela;Akl─▒ ba┼č─▒nda bir adam, bir
taksiye binse;taksiciye;┬öbeni ├žabuk, ┼ču dar, tali yoldan; ┼ču diyara g├Ât├╝r''
dese.




Taksici ise;nazik bir bi├žimde
ona;┬ôdaha g├╝venli,do─čru ve tehlikesiz, ana bir yoldan,seni daha rahat ve ├žabuk
g├Ât├╝rebilirim;hem dedi─čin yol tehlikeli,dar ve virajl─▒d─▒r, o yolda ba┼č─▒m─▒za bir
kaza gelebilir” diye cevap verse.




Ve fakat o adam; taksiciyi zorlasa;
ve o tehlikeli,dar, virajl─▒ yolda,bir kaza olsa.




Sual:O adam;taksiciye; ”bak senin
y├╝z├╝nden ba┼č─▒ma bu kaza geldi; sen beni bu yoldan getirmese idin bu kaza
olmayacaktı” diyebilir mi?




Elcevap: Diyemez:Çünkü;kendisi
tehlikeli yolu istemi┼čtir.Ne zorla arabaya bindirilmi┼č, nede istemedi─či bir
yoldan g├Ât├╝r├╝lm├╝┼čt├╝r.Hem taksiciyi, kendisi zorlam─▒┼čt─▒r.Hem taksici,gerekli
uyar─▒y─▒ da ba┼čtan yapm─▒┼čt─▒r.Hem taksici i┼či gere─či; g├Ârevini yerine
getirmi┼čtir.Su├ž; g├Ât├╝ren taksici de de─čil,tehlikeli yoldan ─▒srar ile gitmek isteyen;
o adamdad─▒r.





Hey karde┼č yanl─▒┼č anlama;bir
tabancadan ├ž─▒kan kur┼čun ile ├Âlen bir ki┼či i├žin;M├╝tezile gibi; ┬ĺate┼č edilmeseydi
adam ├Âlmeyecekti┬ĺ veya Cebriye gibi;┬ĺate┼č edilmese bile o ki┼či yine ├Âlecekti
┬Ĺdenilemez. Do─črusu ┬Ĺtabanca ile ate┼č edilmeseydi,o adam─▒n ├Âl├╝p ├Âlmeyece─či;
bizce me├žhuldur┬ĺ denilir.



Hem;k├╝├ž├╝kler ak─▒l bali─č olunca;yani
far─▒k ve m├╝meyyiz olunca yani iyiyi k├Ât├╝den fark etmeye ba┼člad─▒klar─▒nda;
sorumluluklar─▒ ba┼člar, amel defterleri a├ž─▒l─▒r. Akl─▒ olmayan deli ve
mecnunlardan hesap sorulmaz. Zorla, cebren imzalat─▒lan senet; hukuken ge├žerli
de de─čildir.



Hey karde┼č y─▒ld─▒z haritas─▒,y├╝zdeki
ben ve al─▒n veya avu├ž i├ži ├žizgileri hepten manas─▒zda de─čildir. ┼×ayet ge├žmi┼č ve
gelecek ile ilgili ger├žek bilgilere ula┼čmak ister isen;Kuran-─▒ Kerim┬öi dikkatlice
incelemelisin.



Hey karde┼č; ┼čer olan bi┼čeyi ┼čiddetle
Allah'tan isteyen insan─▒n; o ┼čer olan bi┼čeyin Allah taraf─▒ndan yarat─▒lmas─▒ ┼čer
de─čildir.┼×er olan; o ┼čer olan bi┼čeyi istemektir.Yoksa Allah hi├žbir
zaman;hi├žbir┼čey i├žin ┼čer istemez.├ç├╝nk├╝ O kusursuzdur.

Yaz─▒n─▒n devam─▒ www.bediullah.blogspot.com.tr adresindeki sitemden okunabilir.
Ana Sayfa